'' Tek bir sözcüğün bile ne kadar çok anlama gelebileceğini, nasıl zıt yönlere çekilebileceğini fark edince korkuyorum. ''    -Olağanüstü bir gece

Stefen Zweig'in Olağanüstü Bir Gece eserini okuduğumda, bağdaştırmış olduklarıyla kendimden izler bulmuştum. Bu alıntının üzerine derin düşüncelere dalmış ve sahiden de kelimelerden korkmamız gerektiğini, ayrıca bu durumun ne kadar farkındayız diye de düşünce silsilesinde bulmuştum kendimi.

Kelimeler bir insanı bıçak gibi kesebilirken, başka bir insanı uçurumun kenarında bırakabilir ya da bir insanın sevinçten havalara uçmasına sebep olurken, diğerini yerin dibine sokabilir. 

Günümüzde laf cambazlığı yapan kişilere karşı kendimizi mücadele içinde buluyoruz. Oysa ki kelimeler tam anlamıyla ifade edilse, lastik gibi o yöne ya da bu yöne çekilmese, bu gereksiz mücadeleler ortadan kalkardı.

Bir de kelimelerin kifayetsiz kaldığı durumlar vardır. İşte o anlarda insan susmayı tercih etmeli...


''Ve susmada bile, sözler, yalvarmalar vardır.''     -Tasso


5 Yorumlar

  1. Gercekten bazen insanin susmayı bilmesi gerekiyor. Karşı tarafın seni anlamayacagini veya onemsemeyecegini anladığın bir an mesela. Bu arada hosgeldiniz, takibime aldim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bigudili anne blogger,
      Size katılıyorum, özellikle iletişimin gerçekleşmediği anlarda susmak en iyisi. Hoşbulduumm, teşekkür ederiim :)

      Sil
  2. İlkay,
    Kesinlikle öyle, güzel kullanabilmek tüm mesele bu :)

    YanıtlaSil
  3. eveeet yaaa susmak daha güçlü çoğu zaman ve iyi bir cevaap :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Bazı durumlarda susup sessiz kalmak en iyisii :)

      Sil