1.Tekrar tekrar okumak istediğiniz kitabın adı nedir? 

Okuduğum birçok kitabı tekrardan okuma isteği duyduğum zamanlar oluyor. Şu sıralar Fahrenheit 451 kitabına bakışlarım kayıyor diyebilirim. Uzun zamandır distopya üzerine kitaplar okumadığımdan olsa gerek. 


2.Konusuyla sizi içine çekmiş bir kitabı bitirdikten sonra yazara olan övgünüzü/hayranlığınızı nasıl gösterirsiniz? 

En çok merak ettiğim yazarın hayatı oluyor. Kitabı yazmasının özel bir sebebinin olup olmaması yazara olan hayranlığımı etkiliyor. Özellikle çok beğendiğim bir kitabı bitirdiğimde biraz hüzün duyuyorum o kitaptan haliyle yazardan ayrılma korkusundan sanırım kitabın sonlarına yaklaştıkça okuma hızım eskiye nazaran yavaşlıyor. Her ne kadar iyi bir şey gibi gözükmese de bence bu bir övgü sayılmalı. 


3.Unutamadığınız sizde iz bırakan kitap karakteri/karakterleri ?

Aklımdan çıkmayan kitap karakterleri fazlasıyla var. Zaman zaman aklıma Jane Eyre, Raskolnikov, Zeze, Charlie (Algernon'a Çiçekler) geliyor. Bu liste uzayıp gidebilir :) 


4.Okurken kendinizi üzgün, hüzünlü ve ağlarken bulduğunuz bir kitap var mı? 

Uçurtma avcısı

Şeker Portakalı

Pal Sokağı Çocukları

Algernon'a Çiçekler


5.Çocukken okuduğunuz sizi etkileyen fakat konusunu silik olarak hatırladığınız bir kitap var mı? 

Martı ve Vahşetin Çağrısı. Bu iki kitabın derin izler bıraktığını hatırlıyorum fakat olay örgüsüne dair hatırımda kalır pek bir şey yok. Bu yüzden tekrardan okumak istiyorum.



MİMLENDİNİZ !

Deeptone

Bigudili Anne Blogger

Birpembesever

Kağıttan Dünyam

minikmini

Tosbağa Günlüğüm

Lady Wednesday

Mutlu Anlar Koleksiyoncusu         


                                   Katılmak isteyen herkesi davet ediyorum.



                                                       Tekrar görüşene dek hoşça kal...


33 Yorumlar

  1. Ben de bir kitabı okumaya başlamadan önce mutlaka yazarı hakkında çokça bilgi edinirim. Hayatını arastiririm. Bilinmeyen yönlerini arastiririm. Bir kitap okumaya karar vermissem o kitabi okuduktan sonra yuzde 99 okunması gereken bir kanaat getirmis olarak bitiririm. Kolay kolay yanılmam yani. Senin gibi ben de en çok yazarın hayatını merak ediyorum bir kitabı okurken. Caaanım peubilge keske meme katilabilseydim. Su sıralar küçük notlar alabilecek kadar zaman ayirabiliyorum bloguma. Bir de sizleri takip etmeye çalışıyorum. Cok sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bigudili Anne Blogger,
      Ben de hem yazarın kitaba olan bakış açısı nasıl şekillenmiş hem de okuduğum kitaba dair bilinmeyen yönlerine bakmayı seviyorum. Yorumun için teşekkür ederiim. Önemli değill :) Yazılarımızda buluşmak da keyifli oluyor ^_^ Sevgiyle kalın

      Sil
  2. Cevapları kitapsever birinin verdiği nasıl belli. Algernona çiçeklerden iki kere söz etmişsin. Onu çok merak ettim.pal sokağı çocukları favorilerimdendi. Kaç kere okudum bilmiyorum:)güzel mim, en kısa sürede yapacağım. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tosbağa günlüğü,
      Bu yorumun ben de tebessüm bıraktı diyebilirim çok teşekkür ederim :) Algernon'a Çiçekler kitabına bakmanı öneririm. Düşük IQ ile doğmuş olan Charlie'nin başından geçenleri çok farklı bir şekilde ele alıyor. Pal Sokağı Çocukları'nın yeri bende de ayrıdır. Tekrar tekrar okumalık ^_^ Yanıtlarını merak ediyoruum :)

      Sil
  3. Insanlar kötüydü, kitaplara sığındım.
    Cemil Meriç

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir mim olmuş. Şeker Portakalı ve Algernon'a Çiçekler kitapları benim de sevdiklerimden. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever,
      Evet ikisi de çok özel kitaplar ^_^

      Sil
  5. İlkay'ın yazısı aracılığı ile buraya geldim. Fahrenheit 451 bana beklediğimi veremeyen kitaplardan biriydi. Bence yazarın diğer kitapları çok daha başarılı, hayal gücünün sınırsızlığına hayranım ❤ Vakit bulduğum zaman ben de bu mimi yapacağım. Bizi bu güzel mimle buluşturduğun için teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belle'nin Kütüphanesi,
      Hoşgeldiin ^_^ Fahrenheit 451 kitabını okurken birkaç kısmın beni çok etkilediğini hatırlıyorum. Diğer kitaplarını okuma fırsatı henüz elime geçmedi fakat en yakın zamanda okuyacağım. Yanıtlarını okumayı çok isteriiim. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Merhaba :) Sorular çok güzel. Şeker Portakalı'nı bende severim.Katılmak isteyen herkesi davet etmişsiniz bu güzel Mim'e katılmak isterim doğrusu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi Dünyasında,
      Merhaba :) Zeze bir kitap karakteri olmasına rağmen bizlerle yaşamış biri sanki. Şeker Portakalı çok özel bir kitap. Mim'e katılmanı ve yanıtlarını okumayı dört gözle bekliyorum o halde :) Teşekkür ederim ♡

      Sil
  7. ah ya algernonu okucam daha evet ya iyi hatırlattın, zezeee, jane eyre oleey bencesi deee :) pal sokağının çocukları en sevdiğim çocuk romanı bu arada, sona doğru yavaş yavaş okuyom diyosuun hihi, nefis bir mim olmuş bu cevapların da süper süper. mim için de teşekkür ederiim. daptım ben dee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Algernon'u okumalısıın ^_^ Kitaptan ayrı kalma korkusu sarıyor ondan hep :'D Teşekkür ederiim bakıyorum şimdi ♡

      Sil
  8. İlkay,
    Teşekkür ederiim. Blogunu ziyarete geliyorum hemeen ^_^

    YanıtlaSil
  9. Mimlediğin için teşekkürler, sorular çok güzel, en kısa zamanda yazacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lady Wednesday,
      Teşekkür ederim katılmana sevindiim :)

      Sil
  10. Çok güzel bir mim olmuş! Ben de hemen yapayım... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem Can,
      Teşekkür ederiim yanıtlarını bekliyorum o halde :)

      Sil
  11. Merhaba, mim için teşekkürler :) Cevaplarım blogumda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. minikmini,
      merhaba, hemen bakıyoruum :) teşekkür ederim ^-^

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. Kendi Dünyasında,
      keyifle okuyacağım ^-^

      Sil
  13. Yeniden merhaba, az önce bir mim hazırladım ve listeye senin de adını ekledim. Uygun bir zamanda yapabilme fırsatın olursa çok sevinirim :) Hazırladığın mimi de cevaplamaya başladım. Yılın ilk günü paylaşmayı planlıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belle'nin Kütüphanesi,
      Merhaba,çok teşekkür ederim. Kısa süre içerisinde cevaplayacağıım. Çok sevindim ♡

      Sil
  14. Pal Sokağı Çocukları okuyalı çok oldu ama güzel bir kitap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanat penceresinden,
      Pal Sokağı Çocukları kitabı okuyucuda iz bırakan kitaplardan bence

      Sil
  15. mimi başlattığın için teşekkürler keyif alarak yaptım. bana böyle birden etkilendiklerim sorulunca donup kalıyorum ama düşününce aklıma geliyor, yazarken bende güzel izler bırakan kitapları düşünmek çok iyi geldi =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı Diyarlar,
      Çok teşekkür ederim. Şahsen ben de öyleyim, bunun için bir süre geçmesi gerekiyor. Başkalarının hayatlarına dokunan kitapları okumak çok keyifliydi benim açımdan da. Yorumun için de ayrıca teşekkür ederim. Sevgiler :)

      Sil
  16. Ah Uçurtma Avcısı! kitaplar çok değerli yazı için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mavinindenizi,
      :') teşekkür ederim yorumunuz için

      Sil