Sopron'dan Budapeşte'ye gitmek için tren istasyonundan bilet aldık. Biletimiz sabah 6:21'deydi. Erken vakitlerde ulaşmak istediğimiz için hızlı trenle geldik.

Saat 9'a doğru Budapeşte Keleti İstasyonuna varmıştık. İstasyonda wifi olduğu için ilk iş gideceğimiz yerlerin konumlarına bakmak oldu.

Keleti istasyonundan dümdüz yürümeye başladık. Yol boyunca mimari yapılar oldukça ilgimi çekti.

Yürürken Türk restaurantları görünce oldukça mutlu oldum. Öğle yemeğini nerede yiyeceğiz sorusunun cevabı belli olmuştu bile.

Zincir Köprü'yü süsleyen aslan heykellerini görünce, köprünün mühendisi  ile ilgili bir rivayet aklıma geldi.
Rivayete göre bu köprüyü yapan kişi, öyle bir köprü yapacağım ki hiçbir hatası olmayacak; bir ihtimal olursa intihar edeceğim, diyor.
Köprü yapılıyor, her şey kusursuz fakat bir şey fark ediliyor.  Aslan heykellerinin dili yok. Bu hatasından dolayı intihar ettiğine dair rivayet var.

Köprüyü geçtikten sonra Kale Tepesine çıkmak için otobüs durağına geçtik.
16-16A Kale Tepesine çıkan otobüsler.  Aslında mesafesi çok uzun değil. Dönerken yürüyerek geldik. Otobüs biletlerini ise otobüse binince şoförden aldık.

İnmemiz gereken durağa vardığımızda Matthias Kilisesi ile karşılaştık. İhtişamlı bir görüntü sergileyen yapı neogotik mimariye sahip.

Biraz ilerledikten sonra Balıkçı Tabyası'ndan (Fisherman's Bastion) izlediğim muhteşem manzaranın fotoğrafını çektim.

Buda tarafından Tuna Nehrini ve Peşte'yi izlemek huzur vericiydi.

Gün o kadar hızlı geçmişti ki gezimiz sona ermiş ve dönmek üzere Keleti istasyonuna varmıştık.

21.09.2019

Tekrar buluşacağımız güne dek hoşça kal